V
Princessa Mia's Land
Bounjouer

Assalammualaikum . Welcome to My-Onl-Diary . Keep following me & I'll give you more & more love . KamsaHamiDa . Love me now, love me then, love me forever, until the end.



Entries About Links Stuff


Tagboard





Rumah Tetamu Menyeramkan


Assalammualaikum . Malam-malam camni tak boleh tidor-lah . Entah kenapa . So saya putuskan nak citer kat korunk pasal kesah saya time sleep-over kat rumah tetamu , usm . Seyesly , at first taknak citer kat korunk . Tapi , hati saya cakap korunk perlu taw sebagai langkah berjaga-jaga if nak stay kat usm kay c:

Rumah tetamu 

Actually , time tuh ade majlis perkahwinan sepupu . So , sebab kami stay kat seberang , agak susah nak ulang-alik naik jambatan p.p tuh tiap-tiap hari . So , petang (  sehari sebelum kenduri ) family saya & family nabila ( sepupu rapat ) decide nak tidor semalam kat rumah tetamu , usm . Thanks god , pakcik saya ade kunci rumah tuh . Kat luar rumah tuh ade pokok besar yang agak menakutkan . Serious okay . Then , masuk-masuk je dalam rumah tuh , rasa something la . Kfinee , dalam rumah tu tak secantek mana pun . Cuma ade sofa , meja makan , dapur , bilik air & 2 bilik . Macam rumah penginapan hantu je taw tak . Tapi , nak buat macam mana . Redho je la :/ After simpan suma barang-2 tuh , kami terus keluar kejap . 

But , on that nite . Mula-lah benda-benda tuh mengacau . Bangunan tuh terletak bersebelahan dengan tempat orang semai pokok . Masing-masing usung bantal time tuh . Except nabila & fatin . Both kena pegi hamek bantal dekat stor . Far away from us . I stay with family & cousin family .

First tragedy 

Ayah bergilir-gilir buka pintu rumah tuh nan ibu , mak tam & tokchik . Time ayah , ibu & maktam try bukak , seyesly , TAK BOLEH BUKAK LANGSUNG . Yang peliknyaa , kunci tuh memang kunci pintu tuh & masuk dalam lubang tuh ngam-ngam . Tapi , tak dibuka . Saya cuma stay aside & ushar je . Tetiba , jiran sebelah rumah keluar tengok kami . Alhamdulillah , pabila tok chik try bukak pintu tuh nan baca ayat kursi & tiga kul , pintu tuh berjaya dibuka . Time saya nak masuk dalam rumah tuh , saya nampak jiran tuh panggil pak tam . Idk whyy :( Step in je dalam rumah tuh , rasa fuhhh . sejuk kot . Tok chik pun gitau kami something  . 

'' Tadi sebenarnya kunci tuh memang masuk . Tapi ,rasa macam ade benda pegang tombol tuh dari dalam . Sebab tuh mak cik baca surah ceket . ''

Second tragedy 

Siakk punya seram kot dengar benda tuh . Pak tam pulak masuk nan muka sok sokmo dia tuh . Pak tam nih memang . Deret watlek je . Hehe . Ayah pun tanya la pasal jiran sebelah rumah tuh . Paktam cakap kat kami yang 

Jiran : Saya dok rasa tak kena dah tadi . Sebab tuh saya keluar tengok sejauh mana benda tuh nak buat perangai . Sebenarnya , anak saya pun tak berani lalu & main depan rumah tuh . Anak saya selalu bagitau nampak benda pelik-pelik kat situ . Isteri saya tuh paranormal . Dia cakap benda tuh tinggal kat dalam rumah tuh . 

Korunk teka la apa jadi kat sayaaa ? Seyess gila punyaa serammm :'| Cuma satu saja nak gitau ayah saya . Nak balik rumahhh :/

Third tragedy 

Nabila & fatin masuk dalam rumah nan muka pucat yang teramat sangat . Saya boleh nampak benda tuh dari muka dowang . After saya cerita benda-benda tuh kat nabila & fatin , terus dowang story kat saya punca muka dowang pucat macam owang mati tuh . 

Tadi time kami kat depan stor , kami nampak kelibat macam tengah naik tangga . Macam ada benda hitam , punya la laju dia lalu kat tangga . Lepas tuh , kami dengar bunyi tapak kaki kat belakang kami , tapi bila kami ushar .. tak dak sapa pun . 

Fourth tragedy

Benda nih jadi hari kedua kami sleep-over kat situ . Actually , sepatutnya kami kena balik rumah dah lepas kenduri . Tapi , Allah SWT ada rancangan untuk kita kan . Kami hanya mengikut takdir yang disuratkan keatas kami . 

Tepat jam 9 pm . Ayah suruh saya hamek bag laptop kat dalam kereta . Gila ah . Dah la kawasan tuh berhantu . So , sebab nak onlinee , saya ajak jugak nabila & fatin teman pegi kat kereta . Ya Allah , dah la parking jauh . Dekat nan pokok besar tuh & sebelah van mayat doee . Semangat -semangat :| Time tuh tetiba bulu roma tegak berdiri kot . Taw tak apa rupa pokok tuh . Taw tak cerita seram drama kat tv3 dulu-dulu tuh . Ala , yang ' pat pat sikulipat sapa cepat dia dapat ! '' . Sejibik pokok camtuh . Pastuh berlari-lah kami bertiga . Saya suruh dowang & akal saya baca surah0surah lazim . Sampai je depan pintu rumah tuh , macam nak tersungkur doe .