V
Princessa Mia's Land
Bounjouer

Assalammualaikum . Welcome to My-Onl-Diary . Keep following me & I'll give you more & more love . KamsaHamiDa . Love me now, love me then, love me forever, until the end.



Entries About Links Stuff


Tagboard





SPEECHLESS #3 - Salam Rindu


Awak , mungkin awak tak sedar awak da membunuh perasaan saya dari dalam . Awak , maafkan saya terpaksa luahkan semuanya disini . Bukan saya nak malukan awak disini . Sesungguhnya tak pernah terlintas pun di hati saya untuk memalukan orang yang saya sayang disini . Sesungguhnya blog yang da berhabuk ni memang takde pembacanya :) Saya harap lepas awak baca luahan hati saya ni awak akan faham kenapa saya terpaksa menjauhkan diri dari awak . Bukan kerna saya ada lelaki lain , tapi saya perlukan masa untuk mengubatkan hati yang dah lama terhiris dengan sikap awak . 

Disini , sejak hari pertama mia melangkah ke tempat baru ni , mia da membawa status " kekasih " orang . Mia bukanlah jenis kekasih yang suka menduakan orang yang mia sayang . Walaupun couple lebih dari dua dah menjadi trending di institusi ni , tapi hati mia cuma terbuka untuk awak seorang ja . Walaupun mia sedar dalam diam , mia diperhatikan oleh kebanyakkan lelaki disini . Walaupun ade yang ingin berkenalan dengan mia secara diam . Namun , takde satu pun yang mia layan . Mia mengubah cara mia , sikap mia , personaliti mia disini semata-mata taknak jadi perhatian orang lain . TAK DINAFIKAN , mungkin ada beberapa orang yang mengatakan mia "kuno" "kekampungan" kerna cara dressing mia yang biasa . Mia just diam and tumpukan terhadap pelajaran mia . Agak sukar untuk mia sesuaikan gaya dan personaliti yang agak bukan "taste" mia ni . 

Awak , sejujurnya mia mati-mati ingat gambar tuh semua gambar awak . Tapi lepas kawan mia jumpa "gambar" awak di google . Agak kecoh jugak pasal awak kat sini . Berhari-hari mia cuba mengubat hati mia yang tertipu dengan awak . On the same time , mia cuba tenangkan hati mia da jadi matang . Mia sayangkan awak bukan kerna rupa awak , bukan kerna harta awak , tapi mia sayang awak kerna sikap awak . Mia da kenal awak more than one year , awak tahu kan sejak kali pertama mia kenal awak , memang mia dah lama simpan perasaan terhadap awak . Tapi keadaan tak mengizinkan untuk kita bersama . Agak lama juga mia menghilangkan diri tahun lepas kan ? Tapi mia tak pernah lupakan awak . 

Tahun ni , menjadi sejarah indah dalam hidup mia . Awak melamar saya pada 3 Jun 2012 . Awak dah bagi harapan untuk saya . Sedangkan masa tu saya dah berjanji yang saya tak mungkin mencintai sesiapa kerna hati ini telah banyak dilukai . Tapi kehadiran awak sebagai sahabat telah memberi sinar dalam hidup saya . "Fake relay" . Terlalu banyak cinta , suka , sayang yang dibazirkan masa tuh . Sehinggakan cinta awak terhadap saya dah makin pudar sejak kita bergelar kekasih . Saya bukan memaksa awak bagi number awak kat saya , tapi saya rasa dengan adanya number awak , saya mudah nak contact awak . Saya cuma nak jaga awak . Saya cuma nak awak happy bila dengan saya . Tapi ternyata saya salah , kehadiran mia dalam hidup awak tak memberi apa-apa makna pun . Mia tak mampu buatkan awak happy , mia cuma mampu buat awak sedih , sakit hati dengan perangai mia . Saya bukanlah kekasih yang terbaik buat awak . Saya agak terasa bila ex awak ade number awak , sedangkan mia ? sejak itu mia sedar mia takde tempat dihati awak . Mia cuma sekadar menumpang dihati awak , mia cuma parasit yang menghalang cinta lalu awak . Mia memendam semuanya selamat beberapa hari ni . Mia tak tahu nak luahkan kat sapa , mia cuma ada peneman blog ni ja . Tiada siapa sudi mendengar maslah mia selain diri mia sendiri :')

Saya cuma nak awak tahu sayalah orang yang paling risau bila saya tahu awak sakit . Siang malam saya berusaha buat semuanya agar awak terus hidup . Solat hajat , solat lima waktu , baca yassin lepas solat semuanya saya lakukan untuk awak , untuk orang yang mia sayang . Mia tak mampu kehilangan awak . Mia tak kuat kehilangan orang yang memberi mia harapan untuk terus hidup . Sesungguhnya , selama seminggu lebih saya kehilangan "diri sebenar" saya . Tiada lagi mia yang periang , mia yang tak mudah menangis , mia yang kebudak-budakan . Totally different ! Bila saya tahu awak dah sihat :) Sayalah orang paling happy masa tu . Mungkin awak tak perasan apa yang mia da buat untuk awak , tapi hanya DIA yang tahu . Mia tak minta balasan dari apa yang mia buat ni , tapi mia cuma nak awak tahu sebesar mana cinta & pengorbanan mia untuk awak . Saya cuma nak awak kuatkan semangat , hargailah orang sekeliling yang sayangkan awak . Mati dan hidup Allah swt yang tentukan , tapi sebagai manusia , kita berhak berusaha . Setiap penyakit ada penawarnya , tak kiralah penawar ubat-ubatan mahupun penawar melalui rohani . 

Maafkan saya terpaksa meluahkan semuanya disini , maafkan saya terpaksa jauhkan diri dari awak . biarpun mia jauh , tapi ingatlah mia tak pernah lupa untuk doakan awak , mia tak kan pernah lupakan kisah-kisah kita , mia tak kan pernah sia-siakan cinta awak , mia tak kan sesekali curang atas hubungan ini . Mia beri awak peluang mencintai orang yang awak sayang , mia berjanji tak kan pernah menghalang awak . Kebahagiaan awak , kebahagiaan saya jugak biarpun mia tersiksa disini . Mia izinkan dengan seluruh hati mia untuk awak get back dengan kekasih lama awak . Hubungan awak dan saya tak semesra  hubungan awak dan dia . Dah lama mia sedar benda ni . Cuma mia tetap nak mencuba buat awak sayangkan saya . Tapi maaf , mia da gagal buat awak sayangkan saya . 

Segala luahan , airmata yang mengalir tika meng-update kisah ni , adalah jujur dari hati . 
Assalammualaikum